Tuesday 9 April 2019

Pusat Rawatan Haiwan Berjadual 
Merupakan salah satu daripada perkhidmatan yang diberikan oleh Pejabat perkhidmatan Veterinar daerah Muar. Perkhidmatan ini dijalankan pada hari  berikut;
 
AHAD      
-   9.00 pagi hingga 12.00 tengahari 
-   2.30 petang hingga 3.30 petang


   
 
Perkhidmatan pada hari ISNIN dan RABU pula, tumpuan diberikan kepada aktiviti rawatan ternakan dan program kesihatan ternakan dilapangan seperti lembu, kerbau, kambing, bebiri, rusa dan lain ternakan besar. Ia betujuan bagi memastikan sumber makanan daripada hasilan ternakan itu bebas daripada sebarang penyakit dan selamat untuk dimakan.

 Antara perkhidmatan yang diberikan kepada haiwan kesayangan
    1. Memberikan rawatan ringan kepada haiwan
    2. Pemberian vitamin
    3. Luka-luka ringan
    4.  Pemberian Vaksin
    5.  Khidmat nasihat penjagaan haiwan
      

Khidmat nasihat berkaitan rawatan dan penggunaan diberikan bagi memastikan pelanggan faham penggunaan ubat dan cara penjagaan haiwan selepas rawatan diberikan. Ini bagi memastikan pelanggan berpuashati diatas perkhidmatan yang diberikan. Daripada maklumbalas yang diberikan oleh pelanggan, meraka amat berpuashati walaupun terdapat kekangan dari segi pemberian ubat anggota namum pihak sentiasa memberi komitment kepada pelanggan agar perkhidmatan yang dijalankan disalurkan dengan lebih baik, cekap dan mesra pengguna.


"KAMI MEWAKILI WARGA PUSAT RAWATAN HAIWAN BERJADUAL. PEJABAT PERKHIDMATAN VETERRINAR DAERAH MUAR MENGUCAPKAN SETINGGI TERIMA KASIH KEPADA PELANGGAN YANG TELAH SUDI MENDAPATKAN RAWATAN DARIPADA KAMI. SEGALA SOKONGAN DAN KOMEN YANG BAIK DIBERIKAN TERHADAP KAMI AMATLAH KAMI HARGAI DAN MENAMBAH SEMANGAT KAMI UNTUK BERKHIDMAT KEPADA ANDA"


Sebarang maklumat yang dipamerkan merupakan Hak Cipta Pejabat Perkhidmatan Veterinar Daerah Muar. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab diatas sebrarang masalah yang timbul daripada tindakan oleh pihak kedua. Anda dinasihati untuk merujuk terus kepada kami untuk maklumat tambahan atau boleh terus hubungi kami ditalian 06-9521058 atau email kami di pvdmuar@johor.gov.my